FANDOM

Ejbi "Ab" Ert Ejverks (24. mart, 1901 - 7. jul, 1971), bio je američki animator, karikaturista, majstor specijalnih efekata i dvostruki dobitnik Oskara. Rođen je u Kanzasu. Poznat je po tome što je zajedno sa Voltom Diznijem, kreirao Miki Mausa.

Biografija

Ab ejverks

Aba svi smatraju najstarijim Voltovim prijateljem i proveo je najveći deo svoje karijere uz njega. Njih dvojica su se upoznali 1919. godine , dok su radili za Pesmanski umetnički studio Kanzasa i kasnije su otpočeli svoj komercijalni biznis zajedno. Dok su radili za Novinsku radnju Kanzas Sitija, Volt je odlučio da se bavi animacijom, a Ejverks mu se kasnije pridružio. Ab je zaslužan za rani stil Diznijevih crtanih filmova. Kada je Volt otpočeo sa Smehogram serijama, Ab mu se pridružio kao glavni animator. Nakon što je studio bankrotirao, Volt je sa bratom Rojem osnovao studio u Los Anđelesu i tu mu se pridružio Ejverks i radili su na seriji Alisine komedije. Nakon što su završili sa radom na seriji Volt je zatražio od Aba da kreira novog lika. Kreiran je Osvald, srećni zeka, ali su 1928. godine izgubili prava na lik, koje im je oduzeo Čarls Minc i Juniverzel studio.

Ejverks

Volt je tražio od Ejverksa da smisli novog lika i Ab je nacrtao različite skice žaba, pasa i mačaka, ali nijedna od ovih slika se nije svidela Voltu.Ejverks je nacrtao antropomorfnu kravu i konja, koji su odbijeni, ali su kasnije postali deo Mikijeve družine, poznati kao Belka i Horacije. Ejverks je inspiraciju za novog lika našao u starom crtežu miša, koji Hju Harman nacrtao pored Voltove fotografija. Tako je kreiran Miki. Ab je sam u potpunosti kreirao prve crtane filmove Mikija Mausa i Luckaste simfonije. S obzirom da je Ejeverks smatrao da je iscrpljen kao animator Diznijevog uspešnog studija, on je potpisao ugovor sa Pat Pauversom, koji mu je obećao osnivanje Ejverks studija.

Ejverks studio je otvoren 1930. godine. Studio je kasnije sarađivao sa MGM studiom i kreirali su likove Filipa žapca i Vilija Vupera. Ejverks je takođe radio na nekoliko epizoda Luni Tuns serija. Sredinom četrdesetih godina dvadesetog veka, Ab se vratio u Diznijev studio.