Volt Dizni Wikia
Advertisement

Maks je sin Šilje i gospođe Gef, prvi put predstavljenoj u crtanoj seriji Šiljina ekipa. On je glavni protagonista Šiljinog filma i Ekstremnog Šiljinog filma.

Osnovne informacije

Maks-osnovne odflike.jpg

Interesantno je da je Maks, kao Šiljin sin jedino dete nekog od tri glavna lika Diznijevog sveta (iako su se i Miki i Paja oprobali kao uzori, ali kao ujaci; Paja svojim sestrićima Raji, Gaji i Vlaji, Miki Mići i Tići). U mnogim ranijim crtanim filmovima, Šilja je imao sina znanog kao Šilja Junior. Ovaj lik je bio prototip Maksa i na posteru na kom je Šilja Junior, on je isto izgledao kao Maks iz Šiljine ekipe.

Godine

Maksove godine su najdiskutabilnija tema, jer je u nekim crtanim filmovima on prikazan kao mali dečak, dok je u kasnijim crtanim filmovima prikazan kao tinejdžer (interesantrno je da se u crtanim filmovima u kojima je prikazan kao tinejdžer prikazuju isti likovi, koji su se pojavljivali i kada je prikazan kao dečak i imali su isto godina u oba prikazivanja).

Pojavljivanja u animaciji

Šiljina ekipa

Maksovo prvo pojavljivanje je u seriji Šiljina ekipa, u kojoj on ima 11,5 godina. Na početku serije, on se doseljava sa svojim ocem Šiljom u njegov (Šiljin) rodni grad Kašikovac. Doselili su se odmah do Dabine kuće. Iako se Daba prema Šilji ponaša antagonistički, Dabin sin Daki je najbolji Maksov prijatelj.

Maks i Šilja u seriji Šiljina ekipa

U školi, Maks je na sredini skale popularnosti i u srednjoj školi postao je "štreber", koji se stalno trudio da bude popularan i u tome mu često pomaže Daki.

Iako se mnoge epizode baziraju na tome što se Maks stidi Šilje, on je i dalje jako blizak sa svojim ocem.

Šiljin film

U vreme događaja iz Šiljinog filma, Maks je imao 14 godina. Kao tinejdžer Maks se veoma stidi Šilje i najviše ga plaši da ne počne ličiti na oca.

Maks i Šilja u Šiljinom filmu

U filmu se pojavila i Maksova simpatija Roksen, koju on pokušava da impresionira. Zajedno sa Dakijem i Bobijem on je iskočio na binu i pretvarao se da je popularni peveč Pauver Lajn. Međutim, biva uhvaćen od strane direktora. Dok je čekao kaznu, Roksen je došla da priča sa njim, i on je upitao da idu zajedno na žurku povodom kraja školske godine. Kada je ona rekla da hoće, on se veoma obradovao. Za to vreme direktor je pozvao Šilju, koji mu je rekao da je Maks delikvent i da ako nastavi da se ponaša kao tog dana, završiće na električnoj stolici. Zabrinuti Šilja je odlučio da Maksa odvede na otac-sin pecaroško putovanje, primoravajući Maksa da otkaže poziv, Roksen. Kako bi je impresionirao, Maks je slagao da ide u Kaliforniju, kod rok zvezde Pauver Lajna, i kako će se pojaviti sa njim na bini pred kraj njegovog koncerta.

Maks šiljov film.png

Ostatak filma se bazira na Šiljinim pokušajima da se poveže sa svojim sinom, Maksom. U jednom trenutku, Maks je promenio rutu na mapi, bez Šiljinog znanja, kako bi vodila ka Kaliforniji. Slučajno, Šilja je Maksu poverio zadatak navigatora. Šiljin i Maksov odnos je otpočeo da zakržljava kada je Šilja saznao za Maksovu prepravku mape.

Njihova rasprava je završila padom u reku. Nakon toga njih dvojica su imali diskusiju i Maks je konačno priznao Šilji za svoja osećanja prema Roksen i o tome kako je lagao. Šilja je razumeo da Maks odrasta i priznao je da sve desilo prebrzo. Šilja je predložio da pomogne Maksu da dospe na binu. Maks je pristao na ponudu, ali bili su u nemogućnosti da se spasu, zbog vodopada kome se približavao automobil. Maks je uspeo da spase, i uspeo je da spase Šilju upotrebljavajući pecarošku tehniku, kojom je uhvatio Šilju.

Njih dvojica su nekako uspeli da stignu do Kalifornije, i uspeli su da se ušunjaju na binu sa Pauver Lajnom. Kada su se vratili kući, Maks je otišao kod Roksen i izvinuo se zbog laganja, i rekao da se trudio samo da joj se dopadne. Na njegovo čuđenje, ona mu je rekla da joj se on već svideo i prihvatila je da izađe sa njim te večeri.

Mikijevo bilo jednom na Božić

Maks i Šilja u filmu Mikijevo bilo jednom na Božić

U tradicionalno animiranom filmu Mikijevo bilo jednom na Božić, Maks i Šila su se pojavili u segmentu "Želimo vam Šiljin Božić". U ovom segmentu, Maks je mali dečak i u segmentu se prikazuje kako se Šilja i Maks pripremaju da pošalju deda Mrazu pismo. Međutim, Daba je rekao Mkasu da ne postoji deda Mraz. Šilja je pokušavao da ubedi Maksa da Daba ne govori istinu, čak se i obukao u deda Mrazov kostim, kako bi ga uverio, ali biva otkriven. Šilja, kasnije, odlučuje da ostane budan, kako bi dočekao Deda Mraza, ali biva obeshrabren, nakon što je pao sa krova. Maks se kasnije trudio da uveseli Šilju, ali bez uspeha. Međutim, deda Mraz na kraju dolazi i daje Maksu poklon koji je on tražio: sanke.

Ekstremni Šiljin film

Maks sa Dakijem i Bobijem u Ekstremnom Šiljinom filmu

U nastavku Šiljinog filma, Ekstremnom Šiljinom filmu, osamnestogodišnji Maks, odlazi na koledž sa Dakijem i Bobijem Zimeruskim. Roksen nije prikazana u filmu (iako je ovo nastavak) i ona se ne pominje, što aludira na to da su Maks i ona raskinuli ili je ona na drugom koledžu. Maks se pridružio grupi ekstremnih sportista, po imenu Game. Međutim, oni su pozvali Maksa, a ne njegove prijatelje Dakija i Bobija, Maks je odlučio da napusti Game.

U međuvremenu, Šilja je izgubio posao i morao je da se vrati na koledž i stekne diplomu, koja mu je bila potrebna za novi posao. S obzirom da mu je Maks puno nedostajao, on je odlučio da se pridruži Maksovom koledžu. Za Maksa je to bilo veliko razočaranje. U jednom trenu se čak potrudio da spoji Šilju i bibliotekarku gospođicu Marpol, dok je Maks za to vreme vežbao vožnju skejtbordom. U međuvremenu Bredli Aperkrast III, lider Gama je kako bi "zbunio" Maksa, ponudio Šilji mesto u Gamama.

Maks i Šilja u Ekstremnom Šiljinom filmu

Maks je međutim, ohrabrio Šilju da se pridruži Gamama, smatrajući, da će ga tako ostaviti na miru na neko vreme. U jednom trenu, Maks koji je želeo da se otarasi oca, rekao mu je da izađe iz njegovog života, što je Šilju dovelo do depresije.

Kasnije, kada je Šilja saznao da Apekrast želi da namesti Maksovu ekipu da izgubi skejtbord trku, on odlazi da obavesti svog sina, koji mu nije poverovao. Kada je na samom kraju bilo izvesno da su Game namestile da Daki odleti sa trka svojim skejtbordom, Šilja se pridružuje Maksovoj ekipi i oni odnose pobedu.

Nakon godinu dana, Šilja je diplomirao i napušta koledž, zajedno sa gospođicom Marpol, a Maks mu u znak izvinjenja poklanjapobednički trofej ekstramnih igara.

Mikijev klub

Maks je jedan od zaposlenika Mikijevog kluba i radi na parkingu. U ovoj seriji Maks ima oko 18 godina, i radnja je smeštena nakon događaja iz Ekstremnog Šiljinog filma. U većini epizoda u kojima se Maks pojavio, imao je sporednu ulogu, gde je predstavljen kako parkira vozila raznih gostiju kluba.

Maks i Roksen u seriji Mikijev klub; u epizodi "Maksov neprijatni sastanak"

U epizodi "Maksov neprijatni sastanak", Maks je trebao da se sastane sa Roksen, ali se plašio da će Šilja preterati i da će ga osramotiti, zato traži pomoć od Mikija i ekipe. Ironično, Miki i ekipa su ga zamalo obrukali svojim ponašanjem, ali je Šilja uspeo da ih spreči i da Maksu malo privatnosti.

U epizodi "Šilja na dan", Maks je preuzeo Šiljine konobarske dužnosti, pošto je rekao da biti konobar nije ni upola bitno, kao Mikijev ili Pajin posao. U epizodi "Maksov novi auto" Maks ubeđuje Šilju kako je dovoljno odgovoran da dobije sopstveni automobil.

U crtanom filmu Mikijeva klub zlikovaca, Maks dočekuje goste u Mikijev klub. Za to vreme u klub pristiže Džafar, koji se "dovezao" u pećini čudesa i dao je Maksu zlatni skarabej da je preparkira.

Mikijevo bilo jednom za Božić

Maks se pojavio i u računarski animiranom crtanom filmu Mikijevo bilo jednom za Božić, nastavku crtanog filma Mikijevo bilo jednom na Božić. U segmentu Božić Maksimus, Maks je odrastao i priprema se da napusti koledž (prema tome pretpostavlja se da ima oko 23 godine) i da se vrati kući, kako bi svoju novu devojku Monu upoznao sa svojim ocem Šiljom. Maks se sve vreme plašio da će ga Šilja osramotiti pred Monom, zato ga je i pozvao da ga upozori da stiže sa devojkom.

Maks u filmu Mikijevo bilo jednom za Božić

Nakon što su stigli, Šilja ih je dočekao na stanici i odvezao do svoje kuće. Šilja je pokazao Moni Maksovu fotogrofiju dok je bio beba i osramotio je Maksa svojom očinskom ljubavlju. Iako se Maks puno potresao, shvatio je da Mona smatra da je Šilja kul (ispostavilo se na kraju da kad se Mona nasmeje ima iste zube kao Maks i Šilja), što ga je odobrovoljilo. Odlučio je da zaboravi ovo "sramoćenje" i pridružio se zabavi.

U poslednjem segmentu, Pluton se izgubio i Baja je kupio kompaniju za čišćenje snega kako bi on i prijatelji mogli da mu pomognu. Na kraju Miki i Pluton su se ponovo "ujedinili" i svi prijatelji ulaze u Mikijevu kuću i pevaju Božićne pesme.

Šilja Junior

Šilja Junior je bilo Maksovo ime u crtanim filmovima iz pedesetih godina. U ovim crtanim filmovima on je prikazan kao Šiljin sin i zato se veruje da je on Maksov prototip i inspiracija za Maksa.

Osnovne informacije

Šilja junior jr.jpg

Šilja Junior je debitovao u Šiljinim "svakodnevni čovek" crtaćima. Za razliku od Maksove, majka Šilje Juniora je prikazana i to od vrata na dole. On je prikazan kao sasvim običan dečak iz tog perioda, koji provodi puno vremena sa svojim ocem.

Ličnost

Njegova ličnost se menjala od toga koliko je lik imao godina u kom crtaću. Kao dete, provodio je dosta vremena sa svojim ocem. On je puno vremena provodio praveći društvo Šilji u njegovim marifetlucima.

Često se za njega govorilo da puno liči na svog oca.

Pojavljivanja

Šilja Junior se prvi put pojavio u crtaću "Očevi su ljudi". Ovaj crtani film je prikazao, kako se Junior rodio i kako se Šilja borio sa očinstvom (roditeljstvom).

Šilja junior mali.jpg

U epizodi "Tatin lav", Šilja je odveo Juniora u šumu da ga nauči da kampuje, ali njih dvojica nisu bili svesni da ih prati planinski lav.

U epizodi "Tatin vikend" Šilja se trudi da uživa i da se odmori tokom vikenda. Međutim, to se nemože tako lako ostvariti, zato što je Šilja obećao Junioru da će ga odvesti na plažu.

Poslednje pojavljivanje Šilje Juniora, bilo je u crtanom filmu "Akvamania". Nakon kupovine čamca, Šilja odvodi Juniora do okeana da ga nauči kako da koristi čamac i kako da skija na vodi. Šilja se prijavio na takmičenje u skijanju na vodi; on je skijao, dok je Junior vozio čamac.

Kasnije je Junior imao kameo u nekoliko Mikijevih crtaća i u seriji Mikijeva fabrika.

Diznijevi parkovi

Maks u Diznilendu

Maks se prvi put pojavio u Diznijevim parkovima 1992. godine. Prateći premijeru Šiljine ekipe, tako se pojavljivao i Maks. Danas je jedan od stalnih domaćina raznih Mikijevih klubova.

Prepoznatljiv je u svojoj tinejdžerskoj odeći, majici i šortcu ili duksu i pantalonama. Često se može videti kako nosi ranac na leđima.

Miki i Prijatelji
Senzacionalna šestorka

Miki Maus | Mini Maus | Paja Patak | Pata | Šilja | Pluton

Sekundarni likovi

Čip i Dejl | Daba | Belka | Horacije | Raja, Gaja i Vlaja | Baja MekPatak | Maks | Staja Fon Drejk

Ostali likovi

Figaro | Mortimer Maus | Klara Klak | Hoze Karioka | Pančito Pistoles | Hemfri medved | Dž. Odobun Vudlor | Crna Mrlja | Mića i Tića | Šef Buconja | Mili i Melodi | Bač | Praja Patak | Detektiv Njuškalić | Deda Buldog | Braća Buldog | Bernard | Dela Patak | Amelija Fildmaus | Guta Gusan | Baka Kata | Lančped MekKvak | Vebi | Pera Patak | Roksen | Daki | Bobi Zimeruski | Cakani Caja | Lata, Nata i Zlata | Arakuanska Ptica | Mračni Patak | Gozalin | Proka Pronalazač | Lampi | Šiljče

Kategorija:Šiljin film Kategorija:Ekstremni Šiljin film Kategorija:Mikijev klub Kategorija:Mikijeva fabrika Kategorija:Mikijevo bilo jednom na Božić Kategorija:Mikijevo bilo jednom za Božić Kategorija:Miki i prijatelji Kategorija:Likovi iz stripova Kategorija:Likovi iz serija Kategorija:Likovi iz filmova Kategorija:Diznijevi likovi

Advertisement