Pata je antropomofni Diznijev lik, devojka Paje Patka i Minina najbolja prijateljica. Prvi put se pojavila u crtanom filmu G. Patak izlazi. Pata pripada grupi šest najpopularnijih Diznijevih likova znanih kao Senzacionalna šestorka (osim nje grupi pripadaju Miki Maus, Paja Patak, Mini Maus, Šilja i Pluton).

Ličnost

[[Slika:Pata_i_pajas.jpg|thumb|left|Pata i Paja]]Pata je Pajina devojka i Minina najbolja drugarica. Kao i Paja, i ona vrlo brzo pobesni, ali za razliku od njega češće se kontroliše. U početnim crtanim filmovima, Pata je bila devojka koja se često trudila da promeni Pajine loše osobine i navike. Kasnije, Pata je postala, ženska verzija Paje. Često je dosađivala svojim prijateljima, svojim preterinim pričanjem i nezrelim ponašanjem. Ona je jako brižna, kada pazi o svojim nećakaama Latonm, Natom i Zlatom, kao i o Pajinim sestrićima Rajom, Gajom i Vlajom.

Istorija pojavljivanja

Patina istorija u animaciji započinje crtanim dilmom Don Paja, u kojoj je igala ulogu Done Patak.

Pata i Paja u crtanom filmu Gospodin Patak izlazi

Patino prvo pojavljivanje (u kojem se zvala Pata) je u crtanom filmu Gospodin Patak izlazi, iz 1940. godine. Režiran je od strane Džeka Kinga, a scenarista je bio Karl Barks. Ovde, Paja posećuje Patu, u koju je zaljubljen, kako bi je pozvao na sastanak. Na početku Pata se ponašala stidljivo i okretala je leđa Paji. Kasnije je on nju pozvao da plešu, što je izazvalo čitav niz gegova, zato što su se Raja, Gaja i Vlaja nadmetali, ko će od njih plesati sa Patom. Crtani film završava Patinim i Pajinim poljupcem. U ovom crtanom filmu Pati je glas pozajmio Klarens Naš i imala je potpuno isti glas kao Paja.

Pata se pojavila i u crtanom filmu Dobro vreme za novčić i imala je kameo u crtanom filmu Divne devedesete.

Pata se pojavila u crtanom filmu Pajin zločin, u kome je Paja izvodi u noćni klub, ali nema dovoljno novca da to plati, zato krade novac iz kasice svojih sestrića.

Pata i Paja u crtnanom filmu Izlečeni Patak

Pata se pojavila i u crtanom filmu Izlečeni Patak, iz 1945. godine. Paja posećuje Patu i kada ga ona zamoli da otvori prozor i on to pokuša, ali ne uspe, on izgubi strpljenje i počne da lomi sve kući. Tu mu Pata kaže da neće da izlazi sa njim dok ne poboljša svoj temperament. Nakon što je Paja uspeo da nauči da se kontroliše i otvorio prozor bez nerviranja. Pata je odlučila da izađe sa njim i nakon što je stavila svoj smešni šešit, Paja je otpočeo da se smeje, a Pata se iznervirala i ljutito je krenula da ga udara.

Pata se pojavila i u crtanim filmovima Pajina dvostruka nesreća, Pajino vreme za spavanje i Pajina dilema.

Pata i Paja u crtanom filmu Pajin dnevnik

Pata se pojavila 1954. godine u crtanom filmu Pajin dnevnik. Ona je igrala ulogu mlade devojke koja se trudi da počne dugotrajnu vezu sa Pajom. Nakon noćne more o bračnom životu, Paja je pobegao od nje i prudružio se francuskoj legiji stranaca.

Paja se pojavila u crtanom filmu Mikijeva Božićna pesma, gde je igrala ulogu Izabele, romantične partnerke Ebenizera Skrudža.

Glas

Klarens Naš

Pati je glas pozajmljivalo više različitih glumaca tokom godina. Na samom početku glas joj je pozajmljivao Klarens Naš. Pata je u svojem prvom crtanom filmu imala "pačiji glas", kao i Paja. U drugom Patinom crtanom filmu, otpočela je era Patinog normalnog glasa, a glas joj je pozajmila Glorija Blondel, koja joj je pozajmila glas u 6 od 9 crtanih filmova tog doba. Rut Kliford je treća Patina sinhronizatorka, koja joj je pozajmila glas u jednom crtanom filmu. Vivi Dženis je pozajmila glas Pati (i njenoj majci) u njenom poslednjem klsičnom crtaću Pajin dnevnik. Patriša Paris je pozajmila glas Pati u crtanom filmu Mikijeva Božićna pesma, a Kat Sousi u Pačijoj ekipi. U serijama Mikijev klub, Mikijeva fabrika i Mikijeva igraonica, Pata je sinhronizovana od strane Treše MekNil. U filmu Fantazija 2000 glas joj je pozajmila Rusi Tejlor.

Filmska pojavljivanja

Mikijevo bilo jednom na Božić

Pata i Paju u crtanom filmu Mikijevo bilo jednom na Božić

Pata je imala sporednu ulogu u filmu Mikijevo bilo jednom na Božić. Pata se prvi put pojavila u segmentu "Paja Patak: Zaglavljeni na Božić", gde su Raja, Gaja i Vlaja poželeli želju da se Božić svakog dana ponavlja. U ovom segmentu Pata pokušava da poljubi Paju ispod imele (iako sestrići to upropasti) i sprema Božićnu večeru za celu porodicu.

Pata se pojavila i u Mikijevom segmentu, gde ona, zajedno sa Mini radi u fabrici Mortimera Mausa.

Na kraju filma, Pata, zajedno sa ostalim likovima peva poznate Božićne pesme.

Fantazija 2000

Pata u filmu Fantazija 2000

Pata se pojavila u segmentu "Nojeva barka" gde je Patin muž, Paja asistent Noja. Oluja je blizu i Paja je zadužen da dovede sve životinje i ljude (koji zaslužuju) na barku. Tokom proveravanja Paja zaključuje da Pata nije na barci. On juri nazad do kolibe da je pronađe i ne uočava da je ona prošla pored njega i ušla u barku. Kada je džinovski talas stigao, Pata je to gledala kroz prozor na barci. Paja je pokušao da ga izbegne. Ona je zatvorila oči (zbog straha) i nije videla kako Paja u poslednjem minutu uskače na barku. Kada je stigao, Paja je vidio da je talas zbriso njegovu kolibu, kako je on mislio, zajedno sa Patom. I Paja i Pata mislili su jedno za drugo da su mrtvi. Nekoliko dana kasnije, Paja šalje goluba da proveri da li je kopno u blizini. Paja je shvatio da mu Pata nedostaje sve više i više. Pata je osećala isto to.

Kada je barka stupila na kopno, Paja je proverio da li je sve u redu. Noje je zatalasao Pajino perje na glavi, kada je ovaj išao ka njemu. Paja je izvadio sliku Pate i njega i bio je jako tužan. Pata je silazila niz dasku, kada je shvatila da je njen privazak u kome se nalazila slika Paje i nje, otpao sa njenog lanca. Paja je ušao u barku i video privezak na podu. On i Pata su se sagli da ga podignu, kada su odjednom videli jedno drugo. Bili su presrećni što su shvatili da su oboje živi. Pata je poljubila Patu i njih dvoje odlaze zajendo diveći se novom domu.

Miki, Paja i Šilja: Tri musketara

Pata u filmu Miki, Paja i Šilja: Tri musketara

Pata je bliska prijateljica i dvorska dama princeze Mini. Ona misli da su Minine fantazije o pravoj ljubavi smešne. Nakon što je kapetan garde Daba uposlio Mikija, Paju i Šilju kao Minine telohranitelje, Paja se zaljubio u Patu, ali ga ona nije primećivala.

Njih trojica su spasili Mini i Patu, kada su ih kidnapovala braća Buldog. Kada je Daba pobeđen, i sve se vratilo u normalu, Pata se zaljubila u Paju i na kraju oni objavljuju svoju ljubav.

Mikijevo bilo jednom za Božić

U prvom segmentu filma Mikijevo bilo jednom za Božić, Mini i Pata su glavne suparnice na takmičenju u umetničkom klizanju. Mini započinje svoj performans, zajedno sa aligatorima iz crtanog filma Fantazija, i vrlo brzo je zadobila ovacije. Pata je postala ljubomorna i uskočila je na scenu zajedno sa nilskim konjicama iz filma Fantazija. Nakon izvedbi ogromnih skokova, Mini je pala, a Pata je potrčala da pomogne svojoj prijateljici. Nakon što su uvidele greške, Mini i Pata su izvodile svoju predstavu zajedno.

Pata i Paja u filmu Mikijevo bilo jednom za Božić

Pata se pojavila u drugom segmentu u kome su sestrići otišli na Severni pol kako bi svoja imena upisali na Deda Mrazovu listu dobre dece. Pata se pojavila na Bajinoj večeri i može se videti kako često opominje Paju zbog njegovoh nekulturnog nebontonskog ponašanja.

Pata se pojavila i u Pajinom segmentu u kome se on nervira svaki put kada čuje pesmu "Želimo Vam srećan Božić". Pata se pojavila prvi put kada je sa Rajom, Gajom i Vlajom došla kod Paje, kako bi ga pozvala da obiđu tržni centar.

U poslednjem segmentu u kome se Pluton izgubio, nakon što je pronađen, svi su ušli u Mikijevu kuću i pevali su poznate Božićne pesme.

Pojavljivanja u serijama

Pata u crtanoj seriji Pačija ekipa

Pačija ekipa

Pata se pojavila kao regularni lik Pačije ekipe. Ovde je prikazana kao zrelija žena srednjih godina. Ona ovde radi kao voditeljka za Kenta Pauverska. Ona je u vezi sa Pajom koji je kamerman koji radi za istog gazde.

Pata u sriji Mikijeva fabrika

Mikijeva fabrika

Pata je jedan od glavnih likova ove serije, gde je imala sopstvene crtane filmove. Za razliku od svojih ranijih pojavljivanja Pata je ovde divlja, pričljivija i nezrelija. U mnogim crtanim filmovima ona je ženska verzija Paje Patka. Ona je često prikazana, kako dosađuje Mikiju i Mini svojim preteranim pričanjem.

Pata u seriji Mikijev klub

Mikijev klub

Pata je u seriji Mikijev klub, recepcionerka kluba i Pajina devojka. Kao i Paja i Pata stalno moli Mikija da ona vodi šou. Pata je prva osoba kluba koju Diznijevi likovi dretnu kada uđu u klub. Pata je prikazana i kao veliki fan Arijel iz crtanog filma Mala sirena.

Pata se pojavila i u crtanim filmovima Mikijev klub zlikovaca i Mikijev magični Božić: Zaglavljeni u Mikijevom klubu.

Pata u seriji Mikijeva igraonica

Mikijeva igraonica

Pata se pojavila u CGI seriji Mikijeva igraonica. Pata je jedna od glavnih likova. Ona je ovde, takođe Pajina devojka i opsednuta je modom, kao i uvek. Ona se pridružuje Mikiju u njegovim avanturama, a osim toga ona se često trudi da kontroliše Pajin temperament. Pata ima svoj alter-ego Špijunka Pata, koja zajedno sa Detektivkom Mini rešava misterije u igraonici. Pata se pojavila i u Mininim crtaćima.

Miki Maus

U animiranoj seriji Miki Maus, Pata se pojavila kao i ostali likovi Mikijeve družine.

Pata u seriji Miki Maus

Ona se prvo pojavila u epizodi "Bez servisa", gde je trebalo da ona i Mini imaju piknik sa Pajom i Mikijem. Epizoda se završava kada se Paja pojavi go u javnosti i ostamoti Patu. Miki, Mini i Pata na kraju odlaze na piknik bez Paje.

Don Paja

Kao što je gore pomenuto, Patino prvo pojavljivanje je u crtanom filmu Don Paja u kojoj je ona imala ulogu Done Pate.

Crtani film je bitan zato što je prvi put prikazao Pajino zaljubljivanje. Sličnost između Done Patke i Pate je ogromno (iako osnovu njih dve nisu iste osobe), osim što su obe Pajine devojke i i imaju isti temperament. Doni je glas pozajmio Klarens Naš i bio je viša verzija Pajinog glasa.

Dona se pojavila u stripovima kasnije zajedno sa Patom, što je moglo dati naznaku, da njih dve nisu iste osobe.

Pojavljivanja u stripu

Pata je jedan od glavnih likova Pajinih stripova i postala je deo Pajine porodice.

Pata u stripu

Pata se u stripu prvi put pojavila 1940. godine u stripu Ala Taliafera. Ona se u ovom stripu pojavila kao Pajina nova komšinica i osoba u koju će se Paja potencijalno zaljubiti.

Karl Barks, "otac Paje Patka" je osim što je stvorio Patkovgrad i mnoge njegove likove, koristio i Patu kao lika. U Barksovim i kasnijim stripovima drugih crtača, Pata se pojavljuje kao Pajina devojka. Međutim, u ovim stripovima Paja često ima konkurenciju i to svog rođaka Cakanog Caju. Mnogi stripovi se baziraju na gegovima koji se događaju tokom svađe između Paje i Caje (svađaju se koji će od njih zadobiti Pajinu pažnju).

Super Pata

Super Pata je Patin siper-heroični alter-ego.

Istorija Super Pate

Super Pata se prvi put pojavila u italijanskim Diznijevim stripovima, objavljenim ranih sedamdesetih godina dvadesetog veka.

Ona je kreirana od strane Gvida Martina i Đorđa Kavacana. Ona je smišljena kako bi bila ženska verzija Fantoma Paje.

Super Pata nema super moći, ali joj pomažu rekvizite smišljeni od strane genijalnog pronalazača Proke Pronalazača.

Video igrice

Pata u igrici Kraljevstvo srca

Pata se pojavila u raznim Diznijevim igricama, kao što su Paja Patak: Ide u kvakanje!, Kraljevstvo srca, Mikijeva epska avantura...

Kraljevstvo srca

Pata se pojavila kao vojvotkinja Diznijevog dvora i Pajina devojka.

Mikijeva epska avantura

U Vejstlendu, postoji animatronska kopija Pate.

Diznijevi Parkovi

Pata u Diznilendu

Pata je jedan od glavnih likova Diznijevih parkova i često se pojavljuje uz ostale likove Senzacionalne šestorke, koju čine Miki, Mini, Paja, Šilja i Pluton. Pata je čest domaćin raznih zabava i parada.

U parkovima kao što su Diznilend, Svet Volta Diznija, Euro Diznilend itd., Pata je obučena u roze haljinu i na glavi nosi ljubičastu mašnu. Ona takođe nosi cipele iste boje kao i haljine.

Miki i Prijatelji
Senzacionalna šestorka

Miki Maus | Mini Maus | Paja Patak | Pata | Šilja | Pluton

Sekundarni likovi

Čip i Dejl | Daba | Belka | Horacije | Raja, Gaja i Vlaja | Baja MekPatak | Maks | Staja Fon Drejk

Ostali likovi

Figaro | Mortimer Maus | Klara Klak | Hoze Karioka | Pančito Pistoles | Hemfri medved | Dž. Odobun Vudlor | Crna Mrlja | Mića i Tića | Šef Buconja | Mili i Melodi | Bač | Praja Patak | Detektiv Njuškalić | Deda Buldog | Braća Buldog | Bernard | Dela Patak | Amelija Fildmaus | Guta Gusan | Baka Kata | Lančped MekKvak | Vebi | Pera Patak | Roksen | Daki | Bobi Zimeruski | Cakani Caja | Lata, Nata i Zlata | Arakuanska Ptica | Mračni Patak | Gozalin | Proka Pronalazač | Lampi | Šiljče

Kategorija:Fantazija Kategorija:Miki i prijatelji Kategorija:Likovi iz stripova Kategorija:Likovi iz video igrica Kategorija:Likovi iz filmova Kategorija:Likovi iz serija Kategorija:Mikijeva epska avantura Kategorija:Mikijevo bilo jednom na Božić Kategorija:Mikijevo bilo jednom za Božić Kategorija:Miki Maus (serija) Kategorija:Mikijev klub Kategorija:Mikijeva fabrika Kategorija:Mikijeva igraonica Kategorija:Miki, Paja i Šilja: Tri musketara Kategorija:Kraljevstvo srca Kategorija:Mikijeva Božićna pesma Kategorija:Patke Kategorija:Patkovgrađani Kategorija:Diznijevi likovi Kategorija:Pačija ekipa