FANDOM

Pluton (poznat još kao pas Pluton) je popularni lik Diznijeve kompanije. On se najčešće pojavljivao kao Mikijev pas ljubimac i kao njegov najbolji prijatelj. Pluton je jedinstven u Mikijevom univerzumu, jer on nije antropomorfan, bez obzira na facijalne eksperesije; on je ustvari normalan pas, iako radi neke antropomorfne stvari. Njegov rođendan je 5. septembra 1930. godine. Plutonovo originalno ime je bilo Rover u crtaći Piknik iz 1931. godine. Pluton je dobio svoje današnje ime u crtaću Lov na losove.

Ličnost

Miki i pluton

Pluton i Miki Maus

Pluton je veoma izdresiran pas. Voli svog vlasnika Mikija, on može upasti u veliku nevolju, ali uvek nađe način da se spase. On se pojavljuje kao Mikijeva desna ruka, najbolji prijatelj, savest u nekim situacijama i ljubimac. Ljubimac je ekstremno lojalan, ali ako to situacija nalaže on se može prepirati i svađati sa ljudima, čak i sa Mikijem.

On pokazuje veliku netrpeljivost prema mačkama. Ta mržnja je izazvana, ne samo prirodnim instiktima, već i dugogodišnjim rivalstvom sa Mininim mačkom Figarom. Oba ljubimca trudila su se da privuku Mininu pažnju i ljubav, poslednjih godina malo su ljubazniji jedan prema drugom.

Pluton i figaro

Pluton i Figaro

Pluton je takođe poznat po svojem snažnom čulu mirisa. Prema Mikiju, Pluton može naći bilo šta ili bilo koga uz pomoć svog nosa. On je ustvari mešanac goniča i pointera.

Iako je dovoljno intaligentan, Pluton može biti nespretan i njegovo dečije ponašanje može ga napraviti glupim. Pluton često biva nasamaren, ali zbog svoje intaligencije, lako shvati šta se dogodilo, samo što se vrlo brzo naljuti, pa mnogo njih pomisle da je agresivan pas. On ima dve savesti. Jedna je zla (to je Plutonova đavolska strana) i jedna je dobra (to je Plutonova anđeoska strana). U mnogim crtaćima, Pluton je upadao u čudne situacije, tako da mu je bila potrebna pomoć savesti, pa često bira đavolju stranu, ali svaki crtać se završi pobedom dobra.

Pluton ima divan život: mirni dom, porodicu, finog vlasnika, ali često mu se desi da upadne u nevolju ili da bude uzrok iste. Često biva kažnjen neizlaženjem iz kućice, ali njegov najbolji drug Miki mu uvek na kraju oprosti. Ovakve situacije ojačavaju prijateljsku sponu između Mikija i Plutona.

Pluton i fifi

Pluton i Fifi

Pluton ima naviku da se vrlo brzo zaljubi. Svaki put kada se to desi, Pluton odmah počinje da radi sve što može kako bi osvoji srce devojke (ženskog psa) koji je u pitanju. Neke od devojaka (ženskih pasa) u koje se Pluton zaljubio bile su: Fifi, Dina i Tiki. U epizodi Plutonova ljubav može se videti kako je Plutonova zaljubljenost zasenila njegovo prijateljstvo sa Mikijem.

Pojavljivanja

Prva pojavljivanja

Okovana družina

Pluton u crtanom filmu Okovana družina

Prvo Plutonovo pojavljivanje je u Mikijevom crtaću iz 1930. godine Okovana družina kao gonič koji traga za odbeglim zatvorenikom Miki Mausom. Kasnije je lik goniča postao Minin pas, Rover. Njegovo ime je kasnije postalo Pluton, a njegov vlasnik Miki Maus, koji mu je nakon toga postao najbolji prijatelj. Kao takav, Pluton se smatrao jednim od "Fabulozne petorke" Diznijevih likova zajedno sa Mikijem, Mini, Pajom i Šiljom (kasnije je dodata i Pata i družina je nazvana "Senzacionalna šestorka").

Pluton na ledu

Pluton u crtanom filmu Na ledu

Pluton je poznat i kao "Mikijev prijatelj Pluton" (što je i ime crtaća iz 1933. godine) i veoma je odan svom gazdi. Pluton je zaštitnički nastrojen prema Mikiju i Pluton često želi da pomaže Mikiju u njegovim avanturama. Šteneća ljubav (1933) prikazuje Plutona koji prati Mikija koji ide na romantični sastanak sa Mini; takođe mu je i pomagao oko prolećnog spremanja u epizodi Razigrani Pluton (1934) i u epizodi Na ledu (1935), Plutonu na spavanju bivaju prikačene skije za šape od strane Paje Patka.

Kasnija Plutonova pojavljivanja

Pet štenaca

Pluton u crtanom filmu Plutonovih pet štenaca

Pluton je stekao veliku popularnost, tako da je dobio svoje solo serije, ali je nastavio i da prati Mikija u njegovim crtanim filmovima. Prvi Plutonov solo crtani film bio je Plutonovih pet štenaca (1937), ali i pre toga on je bio jedini standardni lik koji je bio glavni lik u jednom crtanom filmu Luckastih simfonija, Mama Pluton (1936). Pluton u svojim crtaćima ima čitavu menažeriju sporednih likova, uključujući i njegovog neprijatelja, nasilnički nastrojenog buldoga po imenu Bač, i dva ženska psa, Fifi, temperamentnu pekinejzerku i Dinu, dugo-dlaku jazavičarku. Interesantno je da su u crtanom filmu Plutonovih pet štenaca, Pluton i Fifi prikazani kao "Gospodin i gospođa Pluton" roditelji pet nestašnih mešanaca. Pluton je takođe viđen i kao otac malog šteneta u crtanom filmu Pluton Junior (1942), kao i stariji brat u crtanom filmu Plutonov mlađi brat (1946).

Pluton pozajmi

Pluton u crtanom filmu Pozajmi šapu

U crtanom filmu kao što je Prvi pomagač (1944), Plutonu se pridružio Figaro, mačak iz Pinokia (1940), čije dosadne osobine obično frustriraju Plutona. Definitivni Plutonov vrhunac je crtani film Pozajmi šapu (1941) koji je dobio Oskara za najbolji crtani film godine.

Pojavljivanja tokom pedesetih

Tokom pedesetih godina dvadesetog veka, Pluton je nastavio da se pojavljuje u kratkim crtanim filmovima. Međutim, pošto se studio počeo fokusirati na dugometražne crtane filmove, kao i na stvaranju Diznilenda, Plutonova karijera u crtaćima je prekinuta; njegov poslednji crtać u originalnim Miki Maus serijama je Jednostavne stvari (1953).

Pluton i društvo

Pluton i prijatelji

Nakon toga, Pluton se pojavljivao u stripovima i u nekolika epizoda Antologijskih serija Volta Diznija, sve dok nije konačno iščezao sa malih ekrana, što je trajalo naredne tri decenije. Za razliku od ostalih klasičnih likova, Pluton se nije pojavio u crtanom filmu Mikijeva Božićna pesma, ali se pojavio u kratkom filmu iz 1990. godine, Kraljeviću i prosjaku, reprizirajući klasičnu ulogu Mikijevog ljubimca i kompanjona. Od tada, Plutonov glas je proizvodio Bil Farmer, koji je takođe pozajmljivao glas Šilji u isto vreme.

Danas, Pluton predstavlja jednog od najpoznatijih i najpopularnijih likova, koji se pojavljuju u raznim vidovim medija, u svim inkarnacijama Mikijeve bande. Zajedno sa Mikijem, Pajom, Šiljom, Mini i Patom, Pluton je jedan od 6 vodećih likova Diznijeve kompanije.

Televizija

Pluton fabrika

Pluton i Miki u crtanoj seriji Mikijeva fabrika

Mikijeva radionica

Pluton se pojavio u ovoj seriji, zajedno sa ostalim kostimiranim likovima i slavnim gostima.

Mikijeva fabrika

Pluton se pojavio kao jedan od glavnih likova serije Mikijeva fabrika, još jednom bivajući Mikijev verni pas. Interesantno je to da je on imao svoj segment Pluton donosi novine, to su mini-crtaći u kojima Pluton uzima novine koje donosi Mikiju, ali uvek pre toga upadne u nevolju.

Mikijev klub

Pluton klub

Pluton i Figaro u crtanoj seriji Mikijev klub

Pluton se takođe pojavio u Mikijevom klubu kao maskota ovog kluba. Pošto je bio glavni lik ove serije, Pluton je imao samo kratka pojavljivanja u većini epizoda. Nekoliko epizoda se vrti oko njega, kao što su "Pluton spasava dan" u kojoj Pluton nije cenjen i postaje heroj pošto spasava sve koje je Daba otrovao vešticinom otrovnom jabukom. U epizodi "Pluton protiv Figara", Pluton dobija pomoćnika, Figara, Mininog ljubimca, pošto je Mini mislila da Pluton previše radi.

On se takođe pojavio u crtanom filmu Mikijev čarobni Božić: Zaglavljeni u Mikijevom klubu, gde on pomaže ostalima da u Paji probude Božićni duh.

U filmu Mikijev klub zlikovaca, Pluton se pojavljuje samo u crtaću iz Mikijeve fabrike, "Mikijeva mehanička kuća", ali se nije pojavio u delovima, čija je radnja smeštena u Mikijevom klubu.

Mikijeva igraonica

Mikijeva igralnica pluto

Pluton i Miki u Mikijevoj igraonici

Pluton je jedan od glavnih likova računarski animirane serije Mikijeva igraonica. Pluton se pridružuje standardnoj ekipi, pomažući im da savladaju prepreke i reše svakodnevne probleme. U ovoj seriji Pluton se pojavljuje kao pomagač i kao jedan od likova koji izvodi gegove.

Nekoliko epizoda se vrte oko Plutona, kao što je "Plutonovo najbolje", gde se on suočava sa svojim dugogodišnjim rivalom Bačom, kao i epizoda "Pluton štenesiter", u kome Belka ostavlja na čuvanje svoje štene Belu, Mini i Plutonu. U epizodi "Plutonova priča", on je glavni lik gde ima zadatak da spase princezu Belu od zlog čarobnjaka Dabe.

Pluton se takođe pojavio u mini-seriji Miki Mauskraz.

Miki Maus 

Pluton 2013

Pluton u seriji Miki Maus

Pluton se pojavio u seriji Miki Maus iz 2013. godine. Njegovo prvo pojavljivanje u ovoj seriji, bilo je u epizodi "Pseći šou". U ovoj epizodi, Miki i on se pripamaju za izložbu pasa, pripremajući trikove, nakon toga došao je Šilja. Šilja je odlučio da im se pridruži i zgrabio je prut i bacio ga je kako bi Pluton mogao da ga donese. Pluton je jurio za štapom i uhvatio ga, ali slučajno je naleteo na provaliju, u koju je upao i povredio se. Kasnije, Mikiju je palo napamet da Šilja zameni Plutonovo meste na izložbi pasa.

Pluton se pojavio u epizodi "Astronauti", gde Miki i on putuju u svemir, ali problem stvaraju Plutonove navike.

Pluton igra i glavnu ulogu u epizodi "Pseći biskvit", gde ga Miki ostavlja kod Mini na čuvanje, pošto on odlazi na put. Mini je preterala u hranjenju Plutona, pa se on veoma ugojio, što je bilo protivno Mikijevim pravilima. Nakon toga Mini pokušava da povrati Plutonov stari izgled, pre nego što se Miki vrati.

Ostale serije

Pluton se pojavio i u uvodnoj špici TV serije iz pedesetih godina dvadesetog veka, Klub Mikija Mausa. Pluton je svirao bubnjeve u toj uvodnoj špici.

Pluton ima kameo u prvoj epizodi Pačije družine, "Stvarno opasne patke".

Filmska pojavljivanja

Pluton ko je smestioi zeki rodžeru

Pluton u crtanom filmu Ko je smestio zeki Rodžeru

Ko je smestio zeki Rodžeru

Pluton je imao kameo u filmu Ko je smestio zeki Rodžeru, gde se on može videti na kraju filma, zajedno sa Mikijem, Mini i ostalim likovima, koji su došli da vide, ko je lik koji je želeo da uništi njihov grad.

Kraljević i prosjak

Pluton se pojavio u filmu Kraljević i prosjak. U ovom filmu, on je Mikijev i Šiljin ljubimac. Kao i njegovi vlasnici, Pluton nema šta da jede, zato što je dobri kralj njihove zemlje bolestan. Pluton je jedan dan sledio kočije pune miršljavih kobasica, Miki je pošao za njim i našli su se u dvorskom dvorištu, gde je Mikija zarobio kapetan Daba. Pluton je počeo da laje sve dok princ nije čuo šta se dešava. Princ je naredio Dabi, da pošalje Mikija kod njega. Daba je sledio njegova uputstva i poslao je Mikija princu, a Plutona je nasilnički (šutiranjem) izbacio iz dvorskog dvorišta. Za to vreme Miki i princ, shvativši da su dvojnici, zamenjuju uloge.

Pluton i šilja

Pluton i Šilja u crtanom filmu Kraljević i prosjak

Kasnije, nakon što je kralj preminuo, Daba shvata za zamenu i ucenjuje Mikija, da ga sluša. Daba je kidnapovao Plutona kako bi mogao da ucenjuje Mikija. Ako Miki ne bi izvršio naređenja, Pluton bi bio eliminisan. Tokom krunisanja, Daba je sedeo u senci držeći Plutona (koji je bio vezan za konopac). Miki je ipak odlučio da se suprotstavi Dabi, kao i princ, Šilja i prinčev sluga Paja. Na kraju Pluton biva oslobođen i brutalno ujeda Dabu. Nakon što je Daba pobeđen, Pluton se veselo ujedinjuje sa Mikijem i ekipom i slavi krunisanje pravog princa.

Mikijevo bilo jednom na i za Božić

Pluton na

Pluton, Miki i Mini u crtanom filmu Mikijevo bilo jednom na Božić

U crtanom filmu Mikijevo bilo jednom na Božić, Pluton se pojavljuje u poslednjem segmentu, kao Mikijev verni pas i pomoćnik. Pluton pomaže Mikiju da zaradi dovoljno novca kako bi kupio Mini, lanac za njen sat. Kada ih je šef Daba otpustio i uzeo im novac, Pluton se i dalje trudio da pomogne Mikiju da zaradi novac. Njih dvojica su završili izvodeći humanitarnu priredbu, a Mikiju je palo napamet da može da zameni svoju harmoniku za lanac. Vlasnik juvelirnice je mislio da harmonika nije dovoljno vredna za lanac, ali kad je čuo kako Miki svira, promenio je svoje mišljenje. Pluton i Miki vratili su se kod Mini i Pluton je dobio poklon kost.

Pluton za

Pluton u crtanom filmu Mikijevo bilo jednom za Božić

Pluton se pojavio i u poslednjem segmentu kompjutersko-animiranog nastavka, Mikijevo bilo jednom za Božić, Pluton beži od Mikija nakon njihove svađe. Pluton ulazi u voz i završava na Severnom polu. On upoznaje i sprijateljuje se sa Deda mrazovim irvasima (ima ih 7), koji mu daju ime Muri. Plutonu počinje da nedostaje Miki, koji ga je tražio po gradu. Miki je sreo Deda Mraza i rekao mu je kako mu nedostaje Pluton. Deda Mraz se vratio kući i i video Plutona sa svojim irvasima Donerom i Blicenom. Irvasi i on vratili su Plutona kući. Na kraju, Miki, Pluton i ekipa zajedno slave Božić.

Miki, Paja i Šilja: Tri musketara

Pluton i tri musketara

Pluton i Miki u crtanom filmu Miki, Paja i Šilja: Tri musketara

Pluton je u ovom filmu imao sporednu ulogu. Ovde, on živi zajedno sa domarima, Mikijem, Pajom i Šiljom. Njih trojica maštaju o tome da postanu musketari, nakon što su ih u detinjstvu isti spasili od Braće Buldoga. Međutim, ostvarenje njihovog sna je veoma udaljeno. Pluton je podsetio Mikija, da nikada ne gubi nadu, pokazavši mu kapu koju je musketar dao malom Mikiju. Kapetan Daba pokušava da "ukrade" tron od princeze Mini i zapošljava Mikija, Paju i Šilju da budu njeni telohranitelji. On smatra da su oni nesposobni i da mu neće kvariti planove. Pluton se ponovo može videti kada Dabina pomoćnica Belka kidnapuje Šilju. Nažalost, Mikija je zarobio Daba i može se videti kako Pluton, Paja i slobodni Šilja pomažu Mikiju i kidnapovanoj Mini. Poslednji put Pluton se može videti na ceremoniji na kojoj Miki, Paja i Šilja postaju kraljevski musketari.

Štampani materijal

Stripovi

Pluton se pojavljivao u stripovima Flojda Gotredsona, kao Mikijev ljubimac i prijatelj. Postoji nekoliko epizoda koje se vrte oko Plutona i najpoznatija od njih je Plutonova trka.

Čuvari kraljevstva

Pluton se pojavio u četvrtoj knjizi, Moć igre. Tu Mini i on upućuju Fina i Amandu da dođu do ostrva Toma Sojera. Kasnije se oni susreću sa Velikim zlim vukom, koga odvraćaju i sa kojim se Pluton suočava.

Video igrice

Kraljevstvo pluton

Pluton u igrici Kraljevstvo srca

Pluton je imao nekoliko pojavljivanja u video igricama, obično prateći Mikija u njegovim avanturama. Nekoliko se igrica fokusira na Plutona kao što su Magični zadaci, Mikijeva Manija, Mikijeve trkačke avanture, Diznijevi psi i Mikijev autoput. Pluton je imao kameo u odjavnoj špici Mikijeve epske avanture.

Kraljevstvo srca

U serijama, Pluton se pojavio kao ljubimac kralja Mikija, a i kao kurir Kraljevstva srca.

Kinetičke avanture u Diznilendu

Pluton se pojavljuje kao lik koji stoji blizu ulaza u Dan sutrašnjice u glavnoj ulici i blizu crtaćgradske gradske skupštine.

Pluton

Pluton u Diznilendu

Diznijevi parkovi

Pluton je jedan od najomiljenih likova Diznijevih parkova. On je glavni lik mnogih parada, zabava i proslava. On u parkovima hoda na dve noge, iako u crtanim filmovima hoda na sve četiri.

Plutonova pseća kućica može se videti u dvorištu Mikijeve kuće u Mikijevom Crtaćgradu u Diznilednu.

Zanimljivosti

  • U nekoliko epizoda, Pluton je bio kućni ljubimac Paje i Šilje.

  • Pluton je progovorio jednom u svojoj karijeri- "Poljubi me" u epizodi Lov na losove. On je i rekao- "Uh?" u epizodi Miki i kit.

  • Plutonova majka se pojavila u stripu Plutonov rođendan, gde je otkriveno Plutonovo poreklo.

  • Plutonova glava je slična Šiljinoj, osim što Šilja ima dva velika prednja zuba.

  • Pluton je ime rimskog boga smrti (u Grčkoj to je Had).

  • Kreiranje Plutona bilo je iste godine kada je otkrivena planeta Pluton.

  • Interesantno je to da su najskorije boje Plutona (planete) narandžaste boje isto kao i Pluton (pas).